24 Aralık 2014 Çarşamba

son biseksüel bükücü

Uyarı: Bu yazı Nickelodeon'un Avatar kurgusal evreni hakkında ayrıntılı bilgi içermektedir.

Bu yazım bugüne kadar Avatar: Son Havabükücü ve ardılı Korra Efsanesi'ni izlemeyenler veya hiç duymayanlar için ilk başta pek ilgi çekici gelmeyebilir, ancak çocuklara yönelik bir çizgi dizide belki de ilk olma özelliğine sahip olacak olan başkahramanın lezbiyen ilişkisinin açıkça ortaya konması özelliğini taşıdığı için tüm LGBTİ bireylerin ilgisini çekecektir. :))



Herkesi düşünerek her zamanki gibi ön bilgi vermeyle yazıma başlıyorum. :))

Bu yazımda sözünü edeceğim dizi Korra Efsanesi; yani Avatar: Son Havabükücü dizisinin ardılı olan ve Avatar Aang'den sonra neler olduğu sorusuna yanıt bulduğumuz bir sonraki Avatar Korra'nın öyküsünü anlatan dizidir.

"Nedir bu Avatar?" diye soracaklar için kısaca, 'dört element'i (toprak, ateş, hava ve su) kontrol etme becerisine sahip dünyadaki tek kişi olma ve reenkarnasyon şeklinde bu Avatar halinin nesilden nesile aktarıldığı bir ruhani üstünlük diyebilirim. Dünyaya barışı getirmek için her türlü dengeyi sağlamakla görevlidir. İşte her iki dizide de bu dengeyi sağlama sırasında yaşanan maceralar anlatılmaktadır.

Gelelim biz LGBTİ bireyleri özelden ilgilendiren kısmına... Dizinin final bölümünde başkahraman Avatar Korra'nın biseksüel olduğunu ve bir diğer karakter Asami ile yaşadığı aşkı çok çarpıcı bir final sahnesi ile öğreniyoruz.

İşte Asami ve Korra ruhlar dünyasına tatile çıktıkları final sahnesi :))

Dizinin son sezonunda sürekli olarak Asami ile Korra'nın yazıştıklarını her ikisinin de oldukça havalı ve yakışıklı ateşbükücü Mako'nun eski sevgilileri olmasına karşın iyi anlaştıklarına tanık oluyoruz. Meğer bu iyi anlaşma hali sıradan bir şey değilmiş. :)) Tabii işin kötü yanı bu romantik ilişkiyi finale sahnesine gelinceye kadar gözümüze sokmamış olmaları. Başından itibaren son sezonu bu şekilde izleseydik bazı sahneler belki de daha anlamlı gelecekti. (Bkz: Heteroseksist medyanın bireylerde körelttiği eşcinsel romantizm algıları. :/ )

"Yahu el ele tutuşmuş iki genç kız gördün diye hemen aralarında eşcinsel ilişki mi arıyorsun bee?!" şeklinde düşünenler olabilir. Ama ben bir çıkarım yapmıyorum, dizinin yaratımcılarından Mike Dimartino resmî blog sayfasında yazdığı yazısıyla bu lezbiyen ilişkiyi onayladı:
"Son sahneyle ilgili niyetimiz olabildiğince açık bir şekilde evet, Korra ve Asami'nin birbirlerine yönelik romantik hisleri olduğunu ortaya koymaktı. Ruh portalını girdikleri o an ilişkilerinin arkadaş olmaktan çift olmaya doğru evrildiğini sembolize etmektedir."


Korrasami'den birkaç romantik kesit daha :))


Son olarak dizi ve finaliyle ilgili de birkaç şey söylemek istiyorum. Adrenalin dolu sahnelerin yoğunlukta olduğu bir çizgi diziydi. Ben bir öncekine göre daha fazla gerildim ve heyecanlandım diyebilirim. :) Bu yüzden belki de daha çok sevdim, her ne kadar Aang ilk göz ağrımız olsa da. :))

Dizinin bittiğine doğrusu üzüldüm. :( Peki ya üçüncü bir dizi daha başlar mı? Doğrusu hiç bilmiyorum dilerim çıkar ama bu son lezbiyen aşk bombasından sonra heteroseksist çevreler ne der izin verir mi orasını bilemem. :)) Duyum alanlar burada gelip aktarabilir. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder